www.kucukkarabalikcocukevi.com

31 Mayıs 2010 Pazartesi

Bir Anaokulundan neler beklersiniz?

*Çocuğum ben işteyken zaman geçirsin
*özbakım ihtiyaçları giderilsin
*evde tek başına büyümesin, sosyalleşsin, zaten kardeşi de yok...
*resim yapsın,akşam eve geldiğinde bana gün içinde yaptığı etkinliklerden göstersin.
*okumaya giriş yapsın, rakamları tanısın, arkadaşlarından geri kalmasın.
*yabancı bir dile karşı altyapısı oluşsun, 1'den 10'a kadar İngilizce sayı saysın, bazen evde kelimeleri İngilizce de söylesin...
.....
...
..
.
Benim bir okul öncesi kurumdan beklentilerim ise:
*çocuğumun ben işteyken vaktini bir şekilde harcaması değil, 5 duyusunu birden kullanabileceği bir sistemde yetişmesi.
*keşfetme , konsantrasyon geliştirme, motive olma, iç disiplin ve öğrenme sevgisi kazanabilmesi.
* birbirleriyle yarış halinde olmayan, aksine birbirlerinden ilhamlanan arkadaşlıklar kurması. bunun için sadece kendisiyle karşılaştırıldığı, kimsenin örneklenmediği, kendi öğrenme hızına saygı duyulan bir kurum olmalı.
*büyük çocuklar ve küçük çocukların bir arada eğitim görmesi. bu sayede kendinden büyükleri izleyerek, ileri gelişim aşamaları için ilhamlanması, gözlem yapması, kendinden küçüklerle de geride kalmış olabilecek gelişim süreçlerini tamamlamak için her zaman şansı olması. (örneğin benim kızım bazı ince motor hareketleri rahat yapabilmesine rağmen bazı düğme iliklemelerini hala öğrenmeye devam ediyor, toddler sınıfındaki giyinme çerçevelerini görünce çok mutlu olacağına eminim)
*çocuktan çocuğa öğrenme-doğal öğrenme ortamı
*sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmesi. Ara öğün olarak da atıştırmalıklarda sağlıklı şeyler yiyebilmesi.
*kendini evrenle bir bütün olarak görebileceği, topluma, çevreye karşı sorumlu, saygılı ve bilinçli bir insan olması
*perma kültür, slowfood gibi felsefelerden haberdar olması
*"miş" gibi yapmayan etkinliklere katılabilmesi. örneğin, konservatuar mezunu birinden müzik dersi alması, fotoğraf sanatçısından fotoğrafçılık, ressamdan resim dersi alabilmesi...
*ikinci bir dili "yabancı" olarak değil "anadil"i olarak görebilmesi...bunun içinde anadili başka bir dil olan birinden bunu doğal öğrenme yoluyla öğrenebilmesi.
*en önemlisi ileriye dönük öğrenim kırgınlıkları yaşamayacağı,başkasının motivasyonuna, yönlendirmesine, onayına ihtiyac duymadan öğrenme sürecini tamamlayabilceği MUTLU bir insan olması...

Seda Aydın

26 Mayıs 2010 Çarşamba

31 Pazartesi 11.oo-12.oo arası Açık Radyo'dayız!!!!

31 Mayıs Pazartesi
11.00-12.00 arası
Melda Keskin'in Açık Radyodaki "Bir" programında
Emel Çakıroğlu Wilbrandt ile birlikte Montessori Okulumuzu, Veli İnisiyatifimizi ve Derneğimizi anlatacağız!!!!

25 Mayıs 2010 Salı

www.montessoriokul.com açıldı!!!

web sitemiz açıldı, incelediniz mi?

www.montessoriokul.com


ayrıca okulumuzun broşürünü pdf olarak almak için 

montessoriokul@gmail.com ' dan bize ulaşabilirsiniz.

13 Mayıs 2010 Perşembe

16 Mayıs Kuruluş Toplantısı


Tarih:16 Mayıs 2010 Pazar
Zaman:14:00 - 17:00
Yer:Halis Kurtca Kültür merkezi,Suna Pekuysal Salonu,Ressam Salih ermez caddesi Gözcübaba Merdivenköy/Kadıköy
http://www.hkkm.gen.tr/iletisim.aspx


Montessori Eğitimini ve genel yapıyı anlattığımız ilk toplantımızın ardından, desteklerinizle ve katılımınızla güçlenerek çok yol aldık.
16 Mayıs Pazar, 14.oo-17.oo arası yapacağımız toplantıda artık sizlerle;
* Neden bu girişime ihtiyaç duyduk?
* Montessori eğitim sisteminin, geleneksel eğitim sisteminden farkları ve bu farkların çocuklara katkıları nelerdir?
* Montessori okulumuzda bir gün nasıl geçer?
* Veli inisiyatifi nedir?
* Okulun yapısı nasıl olacak?
* Okulumuzun eğitim programı ve metodu nedir?
* Eğitimcilerimiz kimler olacak?
* Akademik destek ve denetleme nasıl gerçekleşecek?
* Almanya’daki kardeş dernek ve okul bize nasıl destek olacak?
* Okulumuzda uygulanacak beslenme yaklaşımı nasıl olacak?
* Okulumuzun yeri nerede olacak?
* Okulumuzdaki çocukların yaş aralığı ve sayısı nedir?
* Neden veli inisiyatifi ile olmalı?
* Finansal yapı nasıl olacak?
* Projemize nasıl katkıda bulunabilirsiniz?
* Projemize nasıl katılabilirsiniz?
ve
Katılımcı sayısını netleştirilmek için buluşuyoruz.


Montessori Veli İnisiyatifi Grubu
http://montessoriokul.blogspot.com/
montessoriokul@gmail.com

--

12 Mayıs 2010 Çarşamba

‘Sınavsız Bir Sistem’ Çocukların Hayata Daha Üstün Başlamalarını Sağlıyor

Montessori Eğitimi alan çocuklar, geleneksel okullarda ağır eğitim alan çocuklara göre daha avantajlılar.

Farklı yaş gruplarındaki çocukların aynı ortamda eğitim aldıkları, sınav sistemi olmayan Montessori okulları, geleneksel okullara göre, çocukların kendi hayatlarını daha kolay yönlendirmelerini, sosyal ve bilimsel açıdan daha başarılı olmalarını sağlıyor.

Amerika’da yapılan bir çalışmaya göre, Montessori eğitimi alan 5 yaşındaki bir çocuk kelime bilgisi, matematik ve paylaşımcı olmada, 12 yaşındaki bir çocuk daha yaratıcı olma ve sosyal problemleri çözebilme alanında geleneksel eğitim alan çocuklara göre çok daha başarılı olmuştur.

Virgina Üniversitesi Profesörü ve Montessori çalışmalarının baş yazarı Angeline Lillard,
Montessori Eğitimi alan çocukların, her an test edilecekmiş kaygısı yaşamadıkları için çocukların erişkinlik hayatına daha kolay hazırladığını ve bu felsefenin onlara daha kaliteli bir yaşam sunduğunu’ belirtiyor.

Science dergisinde yayınlanan bulgulara göre, İngiltere de ki okulların daha çok gramer ve matematik dersleri ile son derece katı bir öğretim sistemine sahip olması, sınav sistemi ile ilgili tartışmayı daha da körüklüyor ve eğitimin esas amacının ne olduğunu sorgular hale getiriyor.

Bilimsel olarak ise Montessori eğitimi alan çocukların, normal eğitim alan çocuklarla aynı, bazen daha üstün seviye ye ulaştıklarını, fakat toplum içinde yer edinme açısından diğerlerine nazaran çok daha iyi olduklarını vurguluyor.

İngiltere de, Montessori eğitimi dönem başına 2000 pound gibi yüksek maliyetli bir eğitim olduğundan, önceleri sadece çocuklarının bu eğitimi almaları için istekli ebeveynler tarafından karşılanabiliyordu, ancak artık Montessori akımı eyalet okullarındaki eğitim, öğretim sistemini de etkilemeye başladı.

Eyalet okullarında temel alınan kişiye özel eğitim, Montessori yaklaşımınında 100 yıllardır bir parçası olarak mecbur kılınmıştır, ancak daha geçen sene eyalet tarafından desteklenen bir Montessori ilkokulu açılmıştır.

Profesör Lillard çalışmalarında, Milwaukee, Wisconsin den 112 çocuğu temel aldı. Bu çocuklardan 59 u Montessori eğitimi veren okula devam ederken, diğer 53 çocukta kontrol grubu olmak üzere eyalet okuluna devam etti.

Bu dağılım için, 112 çocuğun ebeveynleri çocuklarını, yerel otoritelerin oluşturduğu bir kura sistemine kayıt ettirdi, çünkü tüm ebeveynler çocuklarının Montessori okuluna devam etmesini istiyordu, araştırmacılar iki grupta da benzer yapıya sahip çocuklara ve çocukları için aynı emelleri taşıyan anne – babaların olmasını temel aldılar. Her iki grubun sosyoekonomik geçmişleri karşılaştırıldı.

Çocuklara zihinsel ve bilimsel, sosyal özelliklerinin test edildiği bir takım sınavlar verildi.

Montessori eğitimi alan 5 yaş grubu çocuklar, sadece matematik ve İngilizce de değil, dünyayı başkalarının gözünden görme empati kurma, aynı zaman da değişime ayak uydurma, karmaşık sorunları daha kolay çözme gibi liderlik vasıflarını göstermede üstün performans sağladılar.

Daha sonra her iki gruptan çocuklara, salıncakta sallanıp diğerlerine bir türlü salıncağı kullanma şansı vermeyen bir çocuğu nasıl ikna edersiniz ? sorusu soruldu. Montessori eğitimi almış çocukların % 43’ ü, çocuğun yaptığının doğru olmadığını ve diğerlerine haksızlık yaptığını söyleyerek onu ikna edebileceklerini belirttiler, eyalet okuluna giden grubun sadece % 18’ i aynı cevabı verebildi.

Aynı araştırma, eyalet okuluna devam eden çocukların ‘güreş’ gibi sert oyunlara daha çok ilgi duyduklarını ortaya koymuştur.

12 yaş gruplarındaki çocukların zihinsel ve bilimsel testlerinin sonuçları birbirinden pek farklı değildir, ancak ‘okuldaki en kötü/en iyi günün hangisi idi ?’ sorusuyla başlayan kompozisyonu, Montessori eğitimi almış çocukların daha zor cümleler kullanarak daha yaratıcı bir anlatımla tamamladıkları görülmüştür.

Ayrıca Montessori çocuklarının sorunlara yaklaşımı daha pozitiftir. Önündeki çocuğu iten diğer çocuğa kayıtsız kalıp gitmek yerine, yerini koruyup önceliğin öndeki çocukta olduğunu anlatmak gibi.

Montessori öğretmenliği eğitimi almış olan Profesör Lillard, bu durumu Montessori çocuklarının toplumsal etkileşimi üstün şekilde algılamasına bağlıyor ve devam ediyor
‘Eyalet okullarında bizler, çocuğun bildiğinin aksini yaparız, ona bireysel eğitimi aşılar, devamlı susmasını söyleriz. Fakat Montessori okullarında çocuklar istedikleri kadar sosyalleşebilirler, çünkü sosyal etkileşim çoktur. Çevre rekabetçi değildir, notlar ve sınavlar yoktur.’

Kuzey Londra da ki Rainbow Montessori okulunun müdiresi Linda Madden, ‘Montessori metodu, çocuklara bir sonraki evreye geçmeden önceki evrenin temellerini öğretmeye odaklanmıştır.
Biz çocuklara, ölçünün ve miktarın anlamını anlamadan saymalarını veya kalemi düzgün tutmadan yazı yazmasını öğretmiyoruz. Biz şu konuda çok kesiniz – sonraki her evre bir öncekine dayanır.’ diye belirtiyor.

ÖĞRENMENİN 6 ESASI : Montessori eğitimi öğrenmenin 6 esası üzerine odaklanır; uygulamalı hayat, duyumsal, dil, matematik, kültürel ve yaratıcı aktiviteler.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article654348.ece

5 Mayıs 2010 Çarşamba

Montessori Okulu Kuruluş Toplantısı

Tarih: 16 Mayıs 2010 Pazar
Zaman: 14:00 - 17:00
Yer: Halis Kurtca Kültür merkezi,Suna Pekuysal Salonu,Ressam Salih ermez caddesi Gözcübaba Merdivenköy/Kadıköy
http://www.hkkm.gen.tr/iletisim.aspx



Montessori Eğitimini ve genel yapıyı anlattığımız ilk toplantımızın ardından, desteklerinizle ve katılımınızla güçlenerek çok yol aldık.

16 Mayıs Pazar, 14.oo-17.oo arası yapacağımız toplantıda artık sizlerle;

* Neden bu girişime ihtiyaç duyduk?
* Montessori eğitim sisteminin, geleneksel eğitim sisteminden farkları ve bu farkların çocuklara katkıları nelerdir?
* Montessori okulumuzda bir gün nasıl geçer?
* Veli inisiyatifi nedir?
* Okulun yapısı nasıl olacak?
* Okulumuzun eğitim programı ve metodu nedir?
* Eğitimcilerimiz kimler olacak?
* Akademik destek ve denetleme nasıl gerçekleşecek?
* Almanya’daki kardeş dernek ve okul bize nasıl destek olacak?
* Okulumuzda uygulanacak beslenme yaklaşımı nasıl olacak?
* Okulumuzun yeri nerede olacak?
* Okulumuzdaki çocukların yaş aralığı ve sayısı nedir?
* Neden veli inisiyatifi ile olmalı?
* Finansal yapı nasıl olacak?
* Projemize nasıl katkıda bulunabilirsiniz?
* Projemize nasıl katılabilirsiniz?
ve
Katılımcı sayısını netleştirilmek için buluşuyoruz.

Montessori Veli İnisiyatifi Grubu