www.kucukkarabalikcocukevi.com

15 Haziran 2010 Salı

Montessori Okulu Tanışma Toplantısı - 17 Haziran 2010 Perşembe

Sevgili Anne - Babalar,

Montessori Okulu projemiz tüm hızıyla devam etmekte.
Bildiğiniz gibi geçen haftalarda kurucu üyelerimizin evlerinde, 3 ayrı Tanışma Toplantısı düzenledik.

Toplantılar çok verimli geçti ve amacına ulaştı.

Ne mutluki gün geçtikçe Projemiz bilinirliği artıyor, bizi ve projemizi daha yakından tanımak isteyen yeni destekçiler bize ulaşıyor.

Hem yeni destekçilerimizle yüzyüze tanışabilmek hem de yoğunluğu sebebiyle geçmiş toplantılara katılamamış aileler için, son bir Tanıtım Toplantısı yapma kararı aldık.

17 Haziran Perşembe saat 20:00 de, Emel Çakıroğlu Wilbrandt'ın da katılımıyla, Aslı-Şansal-Mert İlgün'ün evinde buluşuyoruz.

Katılımlarınızı aşağıdaki mail adresine bildirirseniz, ayrıntılı adres bilgisini size yollayacağız.

Önemli Not: Toplantı etkinliğinin sağlanabilmesi için bebeksiz/çocuksuz gelinmesini rica ediyoruz.

Aslı Sümer İlgün
e.aslisumer@gmail.com


GSM : 0532 743 32 44

Montessori'nin sosyal beceriler üzerindeki etkisi

en cok sorulan sorulardan biri..ve cevabı....
aslında bunun yanında çocuğu Montessori okullarına devam eden anne-babaların 1-2 paragraf fikirlerine yer vermek istiyorum.
Montessori Eğitimi alan ve almayan anaokulu öğrencilerinin sosyal becerilerinin karşılaştırılması

12 Haziran 2010 Cumartesi

Açık Radyo'da okulumuzdan, montessoriden ve bizlerden konuştuk.

31 Mayıs Pazartesi Melda Keskin'in Açık Radyodaki "Bir" programında
Emel Çakıroğlu Wilbrandt ile birlikte Montessori, Montessori Okulumuz ve Veli İnisiyatifimiz hakkında konuştuk.

Buradan dinleyebilirsiniz. 







ve ya


http://i.mixcloud.com/C4ur

10 Haziran 2010 Perşembe

Toddler Programımız Hakkında

“Küçük çocuk kendisi için en iyi olanı bilir. Yetişkinin doğal olarak çocuğun kendisine verebileceği zarara karşı önlem alması gerekir. Önemli olan onu kendi bildiğimiz şekilde biçimlendirmek olmayıp onun kendi küçük dünyasında kendisini biçimlendirmesi için özgürlük tanımaktır. Eğer onu iyi gözlemleyebilirsek ancak o zaman onun izlediği yolu ve çocukluk çağı hakkında bilgi sahibi olabiliriz.”
         Maria Montessori


Uygulanacak Programın Pedagojik Temelleri:
 Hazırlanmış çevre
 Çocuğun kendi hatalarını düzeltebileceği kreş programında kullanılabilecek Montessori Materyalleri ile çalışma:
- Duyu materyalleri
- Günlük yaşam becerileri alıştırmaları
 Karma yaş gruplarıyla çalışma
 Zaman zaman grupla ve okula devam eden diğerleriyle birlikte yaşama
 Proje çalışmalarında birlikte çalışma olanağı
 Hareket imkanlarını çeşitlendirme zenginliğine sahip açık hava ve
kapalı jimnastik alanları
 Anne-çocuk okuma odaları, sanat çalışma imkanları
 İlginç ve deneyim kazandıran geziler
Gün akışı planlanırken günlük ritüeller ve değişiklikler daima çocuklara huzur sağlayacak ve kendilerini güvende hissedecekleri, kolay uyum sağlayacakları şekilde biçimlendirilerek, ebeveynler için de şeffaf olma temel prensiplerden olacaktır.


 7.30 – 8.30 Okula geliş ve serbest oyun saati  
 8.30 – 9.00 Kahvaltı  
 9.00 – 9.30 Öz bakım, hijyen ve sonunda sabah toplantısı  
 9.30 – 11.00 Serbest çalışma ve planlanmış çalışmalar; sanat, jimnastik, bahçede yapılacak etkinlikler, küçük geziler  
 11.00 – 11.30 Şarkı saati  
 11.30 – 12.00 Öğlen yemeği  
 12.00 – 12.30 Temizlik, diş fırçalama, vücut bakımı  
 12.30 – 14.30 Uyku saati  
 14.00 – 15.00 Yarım gün kalanların ayrılma saati ve diğerleri için serbest çalışma  
 15.00 – 15.30 Kahvaltı  
 15.30 – 17.30   Çocuklarla serbest çalışmalar, hedeflenmiş geziler, açık hava etkinlikleri ve çocukların alınma saati  

Gün akışındaki hedef çalışmalar (geziler, vb..) ebeveyn katkılarıyla planlanacak ve hava koşulları nedeniyle yapılacak değişiklikler önceden bildirilecektir.


Montessori Prensiplerine Uygun Olarak Çocuklarla Çalışmalarımızda 3 Temel Prensibimiz Olacak:
1. Çocuğun Bireyselliği Konusunda: Her bir çocuk kendi yetenek, yeterlilik ve ilgileri doğrultusunda geliştirilecektir.
2. Çocuğun Bağımsızlığı Konusunda: Her bir çocuk aktif bir varlıktır ve bağımsızlaşmak en önemli temel hedefidir. “Çocuk dünyayı kendi yaptıkları sayesinde keşfeder.” M.Montessori
3. Çocuğun Bütünselliği Konusunda: “Beynin, yüreğin ve ellerin eğitimi insan eğitimidir.” Pestalozzi


Çocukların Uyum Süreci:
Çocuğun ebeveyn evinden tanımadığı için henüz kendisini güvende hissedemeyeceği okul dünyasına alışma sürecinin kesinlikle travmatik olmamasına azami çaba harcanacaktır. Bunun için çocuğun kendiliğinden adım attığı yeni dünyaya alışması, günlük ritme uyum sağlaması, yeni tanışacağı insanlara güven duyarak iletişim kurması için ona zaman ve imkanlar sağlanacaktır. Bu konuda ebeveynlerin de bu süreçte katkıda bulunmaları gereklidir. Bu katkı zaman zaman çocukla birlikte aynı ortamda bulunarak diğer çocuklarla birlikte olmaya zorlanmadan üstesinden gelinmeye gayret edilecektir.


Alışma süresi sonrasında da ebeveynlere;
 Çocuğun mutluluğu için eğitiminde birliktelik
 Çocukların günlük öğrenim ve eğitim programlarının hazırlanmasında destek
 Günlük ve anlık konuşmalar yerine düzenli ve sistematik bilgilendirme toplantılarının planlanmasında fikir birliği
 Çeşitli eğitim konularında bilgilendirme akşamları, konuşmacılar ve çalışmalar
 Haftalık çalışmalar ve projeler hakkında birlikte hazırlık ve bilgilendirme olanağı
 Çevreci ve doğal ürünlerle sağlıklı beslenmede birlikte çalışma
 Birlikte kutlama ve şenlikler
 Kâr amaçlı olarak açılmayan okulun yıllık ödemelerinde birlikte bütçe ve planlama yapma imkanları sağlanacaktır.
Başka Kurumlarla İşbirliği ve Destekler:
 Okula alınan her çocuk için başlangıçta gelişim testleri yapılarak bu gelişim belirli sürelerde takip edilecek.
 Bu test ve takipler için Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi araştırma görevlisi Elif Kılınç’tan destek alınacak.
 Aynı zamanda onun doktora tezi olarak hazırladığı anne-çocuk çalışmaları okulda uygulanacak.
03.06.2010
Emel Çakıroğlu Wilbrandt

8 Haziran 2010 Salı

Teşekkürlerimizle...

O kadar güzel şeyler oluyor ki, projemiz bir çok kişi tarafından sahiplenildi. Samimiyetimiz, niyetimiz çok doğru bir şekilde algılandı...
Bu arada bize yazılarıyla destek veren bir çok arkadaşımız var ve onlara teşekkür etmek istiyorum ama acemi bir blogger olarak yapabilecek miyim bakalım.


(Oscar konuşması yapar  gibi bir giriş yapayım :)  )
Bize inanan, desteğini eksik etmeyen dostlarımıza, kocaman bir TEŞEKKÜR!
sevgili  kitubi 'ye,
sevgili blogcuanne 'ye
sevgili Özgüranne'ye
sevgili afacanikizlerim 'e
Nurturia halkı'na :) bu bloga giren herkesin Nurturia dan haberdar olduğunu düşünüyorum ama değilseniz çok şey kaçırıyorsunuz...
sevgili  Kosulsuz sevgi 'ye,
scribd 'e
Sevgili Jale 'mize,
sevgili zeynepela 'ya,
sevgili ekinvebiz'e,
sevgili duruveben 'e,
sevgili bebegim uyuyor 'a
muhtemelen su anda atladığım dostlarımız var, lütfen bana bir mail atın ...

2 Haziran 2010 Çarşamba

Montessori Okul TANISMA toplantisi

Sevgili Anne-Babalar,
Montessori Okulu projemiz çok kısa bir sürede sizlerin de katılımıyla "hepimizin" projesi oldu. O günden bugüne aramıza daha bir çok kişi katıldı ve zamanımız azalırken, biz büyük bir hızla ilerliyoruz.
Simdi artik yuzyuze tanisma ve hangi 35 aile ile boyle bir heyecani ve onuru paylasiyoruz gorme vakti geldi bence...bunun icin 3-4 alternatifli ev toplantisi duzenleyip Emel Hanim'in da katilimiyla bilgilerimizi guncelleyecegiz.
Toplantılar Montessori Okulu oluşumu Kurucu Üye ailelerinin evlerinde yapılacak.
03 Haziran 2010-Persembe saat 20:00'de Sevgili Asli-Sansal-Mert İlgün'ün ev sahipliginde bulusuyoruz.
İkinci Toplantı 4 Haziran 2010 Cuma - Saat 20:00Gül-Derya ve Duru Çanakçıoğlu'nun evi 
Üçüncü Toplantı 09 Haziran 2010 Çarşamba - Saat 20:00
Mutlu-Kerim ve Alp Suner'in evi
bana montessoriokul@gmail.com  'dan donus yapan ailelere ayrintili adresi mail atacagim.
Bu toplantida akliniza takilan her soruyu getirin lutfen!
Sevgiler,
Seda Aydin