www.kucukkarabalikcocukevi.com

31 Temmuz 2010 Cumartesi

HaberTürk ile bir Röportaj


  1. Siz nasıl, kaç kişi veli insiyatifi olan bir okul kurmaya karar verdiniz?

Katıldığımız bir  toplantıda  Emel Çakıroglu Wilbrandt’la tanıştık. Sohbet sırasında, var olan eğitim sisteminden duyduğumuz sıkıntılardan bahsettiğimizde, “eleştirmek yerine neden çözüm üretmiyorsunuz ?” diye sordu ve bize yurtdışında, bizim gibi düşünen velilerden ve kurdukları “veli inisiyatifi okulları”ndan bahsetti.  Biz de yüzlerce bu şekilde kurulmuş okulu örnek alıp, yola koyulduk. 


  1. Çevrenize diğer velileri nasıl topladınız?

Hepimizin çevresinde aynı sıkıntıları yaşayan anne-babalar vardı. Bu fikri ve heyecanı paylaşınca, onlar da bu oluşumun bir parçası oldular ve aynı hızla büyümüye devam ettik. 


  1. Montessori eğitim sistemini iyi bilen Emel Çakıroğlu Wilbrant'ı işin içine nasıl kattınız?

Bu bir katılım değil, buluşma oldu. Emel Hanım’ın yıllarca inandığı, kişilerin üzerinde, köklü ve içindekilerin sahip çıktığı bir yapıda Montessori Eğitimi’nin en iyi şekilde uygulanabileceği düşüncesi ile bizim yapımızla birleşti.

  1. Tüm veliler bir araya gelip okulun yerini tuttnuz ve ortaklaşa olarak okulu kurdunuz değil mi?

Veli inisiyatifi “patron-müşteri ” ilişkisi yerine “veli-eğitimci-çocuk” ilişkisini içeriyor. Bu yapıyı oluşturabilmek için öncelikle “Montessori ve Kaynaştırma Eğitimini Geliştirme Derneği”ni kurduk. Okul, derneğin iktisadi teşebbüsü olarak kuruldu. Dernek çatısı altında gönüllü çalışan veliler olarak biz, okulumuz için hep birlikte çalışıyoruz.


  1. Şimdi kaç veli bir aradasınız? Okulun yönetiminde herbiri insiyatif sahibi mi? 

Bir kaç aile ile başlayan okulumuz şu anda 32 veli olarak 2010’da eğitime başlıyor. Bunun yanı sıra gerek dernek destekcisi gerekse, 2012 yılı velilerimiz olarak 100 ailenin üzerindeyiz.


  1. Peki o kuruluşta yer alan velilerin çocukları büyüdüklerinde nasıl olacak? Yine okulda insiyatifleri olacak mı?

Veli inisiyatifini aslında iyi işleyen bir “okul aile birliği ve mezunlar derneği” olarak düşünebilirsiniz. Bu inisiyatif “gönüllülük” esasına dayandığı için, anne-baba istediği sürece bu yapı altında çalışabilir. İnisayitif almak bir sorumluluk olmakla beraber bir zorunluluk değil.




  1. Montessori eğitim metodunun materyallerini nasıl getirdiniz?

Projenin ruhuna uygun olarak tüm veliler kendi profesyoneliklerini projeye katıyorlar. Bir velimiz de, her türlu anaokulu malzemesi ithal eden bir şirketin sahibi.
Emel Ç.Wilbrandt’ın danışmanlığında, kendisi bize en iyi materyallere en uygun şekilde sahip olabilmemiz için destek verdi.




  1. Şu anda hali hazırda eğitim veren anaokullarının yanlışı neydi? Yani neden mutlu olmayıp bu oluşumu kurmaya karar verdiniz?

Mevcut  eğitim sisitemi; çocukların kişisel özelliklerine, bağımsız karakterlerine, özgün yapılarına,yeteneklerine, birey oluşlarına saygı duymayarak, hazır kalıplar içinde eğitim veriyor. Standart bir anaokulunun içindeki gürültünün ve uygulamaların içinde yetişkin olarak bile sakin kalmak zor. Çocuklar kendilerini gerçekleştirmek istiyorlar, her biri  özel, sistem ise eğitmenin planını  gerçekleştirmek istiyor ve  tek kalıp içinde.

Bizi etkileyen ve ülkemizde giderek daha çok sayıda insanın dikkatini çeken ise Montessori  Sisteminin yapısı.  Montessori eğitiminde; çocuk, bireysel bir eğitim içinde, kendi öğrenme hızı, yetenekleri, kişisel gelişimi doğrultusunda eğitim alıyor. Ve çocuklar daha özgüvenli, kendi başına karar alabilen yüksek konsantrasyon düzeyine ulaşabilen, sosyal bireyler oluyorlar. 

100 yıldır süregelen bu sistemin, yurt dışında binlerce örneği,  ispatlanmış başarılı  sonuçları var. Aslında ; www.montessori.org.tr  den, bizi etkileyen diğer önemli kısımlarını ve bu sonuçlar ile ilgili makalelere ulaşabilirsiniz.



  1. Okul sadece 3-6 yaş çocuklara değil, 1,5 yaş-3 yaş arasına da açık olacak? Orada çocuk başına kaç eğitmen düşecek? Bebek bezi bağlayan, yemeklerini kendileri yemeyen çocuklar özel ilgi görecek mi?

Okulumuzda çocuklar, 24-36 ay arası toddler, 36 ay- 6 yaş arası okul öncesi grubu olarak eğitim alacaklar .Eğitimci kadromuz ise danışman ve eğitimci olarak Emel Hanım’la birlikte,  2 usta öğretmen ve 2 stajer öğretmenden oluşuyor. Okul müdürümüz de dahil olmak üzere, tüm personel Montessori eğitimi aldı.
Tabi ki tüm anaokullarında olduğu gibi okulumuzda da yardıma ihtiyacı olan çocukların özbakımları personel tarafından yapılacak.


  
  1. Küçük yaşta anaokuluna gönderilen çocuğun daha büyük çocuklarca ezildiğini düşünüyorum. Montessori sistemi bunun önüne geçiyor mu?

Montessori Eğitimi karma yaş eğitimin gücüne inanıyor. Dünya’daki binlerce Montessori okulunda örneklerini görebilirsiniz. Birlikte eğitim gören değişik yaştaki çocuklar, daha iyi sosyalleşebilen, kolay empati kuran, küçüklerini koruyup anlayış gösteren toplumsal bireylere dönüşüyor. Ayrıca bu çocukların kendi gelişim hızında, fiziksel yaşlarının dışında, çeşitli seviyelerde eğitim alabilmelerine olanak sağlıyor. Daha iyi ilerleyebiliyorlar.

  1. Hedeflenen çocuğu anlatır mısınız?

Her çocuk kendine has ve özel. Montessori eğitim sisteminde çocuğun bu benzersiz karakter yapısına saygı duyularak eğitim veriliyor. Bu şekilde;
Özgüvenli, yaratıcı,kolay sosyalleşebilen, kendi özdisiplinini kurabilen, kendisine ve çevresine saygı ve sevgi duyan, bulundukları çevre ve doğa’ya özenli çocuklar olabiliyorlar. Öğrenmeyi seven, çalışmayı, yaratmayı ve üretmeyi seven, kendileriyle ve Dünya ile  barışık bireyler olsunlar istiyoruz.

  1. Çocuk anaokulunda bu kadar mutluyken ilkokula adapte sürecinde zorlanır mı? Kendi ilkokulunuzu kurmayı düşünüyor musunuz?

Bu soru, Montessori eğitim sistemi hakkında en çok sorulan ve haliyle en çok araştırma yapılan konularda. Araştırmaların sonuçlarına gore, Montessori Eğitim sisteminin çocuklara kazandırdığı, empati kurabilme, kolay adapte olabilme, sosyallesme, öğrenmeyi ve çalışmayı sevme, içdisiplin kurabilme özellikleri, çocuklara girdikleri her ortamda ve farklı sistemlerde başarıyı beraberinde getiriyor.

Öğrenmeyi, üretmeyi, yaratmayı , çalışmayı sevmek ve özgüven hayatta başarının anahtarı değil mi? Çocuklarımızın bu okuldan  sonra herhangi bir ilkokulda başarılı olacaklarına güvenimiz tam.

Bununla birlikte , bahsettiğimiz tüm sebeplerden dolayı, Montessori Eğitim sisteminde eğitim veren bir ilkokul kurmayı hedefliyoruz. Almanya’daki kardeş okulumuz da, bizim gibi bir kaç aile ile bir villada başlamış, bu yıl 25. yıl dönümlerini, büyük  bir kampüste kutladılar. Neden olmasın?

1 yorum: