www.kucukkarabalikcocukevi.com

26 Nisan 2010 Pazartesi

Montessori Eğitimini Diğer Eğitim Sistemlerinden Ayıran En Önemli Farklar

• Eğitim Sisteminin İlkelerinin ilk kez çocuklar tarafından belirlenmiştir.

Maria Montessori 1907 yılında ilk çocukevi “Casa dei Banbini”de engelli olmayan çocuklarla çalışmalarında yaptığı gözlemlerde çocukların nelerden hoşlandıklarını ve nelerden hoşlanmadıklarını saptar. Buna göre çocuklar yetişkinlerin zannettiklerinden çok daha farklı şeylerden hoşlanmaktadırlar. Onlar;
• alıştırmaların tekrarından,
• özgür seçimden,
• hatalarını kendilerinin denetiminden,
• hareket etmekten,
• sessizlikten,
• sosyal ilişkilerini kendileri tarafından kurulmasından,
• çevrenin düzenli ve temiz olmasından,
• özgür faaliyete dayalı bir disiplinden,
• kitapsız okuma ve yazmadan hoşlanmaktadırlar.

Ancak;
• ödüllerden
• cezalardan
• yetişkin tarafından programlanmış eğitimden
• oyuncaklardan
• şekerlemelerden
• öğretmen masasından
• toplu derslerden hoşlanmamaktadırlar.

Bu, başka eğitim sistemleriyle karşılaştırıldığında çocuklara sağlanan olanaklar sayesinde, kendi seçimlerinin eğitimcinin onları isteklendirmesinin yerine geçtiği kendi eylemleri sonucu hataların denetlenebildiği bir eğitim sistemidir. İlk kez bir eğitim sisteminin “kabataslak ilkeleri” çocuklar tarafından belirlenmiştir.




Montessori Eğitim yaklaşımında geleneksel sistemlerden farklı olarak;


*Eğitimci sınıfta merkezde olmayan bir roldedir

*Çevre ve yöntem kendi kendine disiplini teşvik etmektedir.

*Öğretim esas itibariyle bireyseldir.

*Yaşlar karışıktır.

*Gruplar çocukları kendi kendilerine öğrenmeye ve birbirlerine yardım etmeye teşvik eder.

*Çocuk kendi çalışmasını kendisi seçer.

*Çocuk özel materyaller ile kavramları kendi başına keşfeder.

*Çocuk seçtiği proje üzerinde dilediği kadar çalışır.

*Çocuk öğrenme hızını kendisi tayin eder.

*Çocuk materyal sayesinde kendi hatalarını fark eder ve düzeltir.

*Çocuk çalışmasını tekrar etmek suretiyle öğrenmesini ve olumlu iç duygularını güçlendirir.

*Çocuk dilediği yerde çalışır, sınıf içinde dilediği yere gider ve dilediği kişiyle konuşur (arkadaşlarının çalışmasını engellemeden)

*Grupla çalışmak isteğe bağlıdır.

*Sağlık ve çevre (ayakkabılarını boyamak, masayı temizlemek vb.) bilgisi için olanak sağlanmıştır.

*Montessori felsefesi ile ilgili bir program düzenlenir ve anne babalar için öğrenme sürecine katılma programı hazırlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder