www.kucukkarabalikcocukevi.com

26 Nisan 2010 Pazartesi

Veli İnisiyatifi Okul Nedir?

Çocuklarını mevcut okullardan farklı bir dünya görüşü ile eğitmek isteyen ebeveynlerin bir araya gelerek bir dernek kurmaları ve buna bağlı olarak açılan okullar anlamına gelmektedir. Montessori okulları, Waldorf okulları, Frené Okulları dünyanın bir çok yerinde bu şekilde kurulan okullardır.

Bu dernekleri destekleyen ve uygulanacak eğitim konusunda destek veren üniversite hocaları bulunmaktadır. Bunlar “bilimsel kurul” adıyla anılırlar ve derneğin kurmayı planladığı okullara program hazırlamakla görevlidirler.

Dernek çeşitli yollardan para sağlar. Bu para öğretmen maaşları, personel giderlerini, eğitim materyalleri, okulda kullanılacak diğer masrafları karşılar. Bu masraflar da;

*Sponsorlardan,
*Okulda yapılacak çeşitli eğitim, konferans vb gelirlerinden,
*Derneğin kermes vs. gibi aktivitelerinin gelirlerinden,
*Öğrencilerden alınacak aylık katkı payından karşılanır.


• Özel okullar, ebeveynlere kendilerini beğendirmek için uğraşırlar, oysa Montessori okulları bir ebeveyn okulu gibi çalışır. Okulda uygulanan prensipler veliyle el ele sürdürülür.

• Veli İnisiyatifi okullarında Montessori felsefesi özgürce uygulanabilinir.


Türkiye'de Bir Veli İnisiyatifi Montessori Okulu

Türkiye'de bir ilki gerçekleştirecek olan 'veli inisiyatifi montessori okulu' projemiz, eğitim kurumundaki 'patron' kavramının çıkartılmasıyla, müşteri-patron yapısı yerine, bir veli-eğitimci-öğrenci ilişkisini içeriyor.

Bu sistemde,kuracağımız dernek ve anaokulu ile Almanya'daki İngolstadt Montessori okulunun kardeş okulu olacağız ve Die Deutsche Montessori Gesellschaft derneğinin denetiminde ve eğitim desteğinde olacağız.

Dernek yönetiminde üyelerin tümünün söz hakkı olmakla beraber, derneğin yönetimi yönetim kurulu ve bu yönetim kurulunu denetleyen denetim kurulundan oluşuyor. Bununla birlikte okulun yönetimi, yönetim kurulunun denetlediği, profesyonel yöneticiler tarafından yapılacaktır.

Derneğin eğitim alanındaki danışmanlığını ve denetimini, Almanya'daki Die Deutsche Montessori Gesellschaft derneği, Türkiye'deki bu konuda eğitim veren üniversite profesörleri ve Emel Çakıroğlu Wilbrandt yapacaktır.

Dernek bünyesinde ayrıca yer alacak, Pedagojik Danışma Merkezi, Terapi Merkezi, Etüt Merkezi derneğe katkı sağlarken bu yapılardan bir diğeri olan Pedagojik Akademide, Montessori eğitmenleri yetiştirilecek böylece ilerisi için, hem eğitim sektöründeki öğretmen açığı giderilecek hem de derneğe katkı sağlanacaktır.

1 yorum: